Melbourne

31 oktober 2022 - Lisse, Nederland

Dinsdag 25 oktober hebben we de koffers gepakt. Om half 12 kwamen Henk en Anneke uit Mt. Evelyn om ons op te halen. We konden buiten in het zonnetje koffie drinken en een broodje eten. Rond half 5 waren we bij het huis van Henk en Anneke.  We waren net binnen toen het onwijs begon te onweren en te regenen. Het viel met bakken uit de lucht! Er was heel veel wateroverlast. Na een heerlijke maaltijd hebben we zitten klaverjassen en Keezen. Super gezellig natuurlijk.

Woensdag gingen we op bezoek bij Rob en Lida Ploeg-van Horick. Met Lida heb ik op de lagere school gezeten. Heel toevalig kwam ik via facebook haar naam tegen. Toen zij 15 jaar was is zij met haar ouders en 9 kinderen geemigreerd  naar Australie. En wat heel bijzonder is dat Henk en Anneke haar kenden.  We gingen op de koffie. Zij had nog haar poezie album en daar stond ik ook in!  Lida en haar man waren begin 2020 in Nederland. Zij hadden toen  beide corona opgelopen. Rob had zelfs 9 dagen in coma gelegen. Zij zijn allebei nog niet volledig hersteld. 's Avonds werd er natuurlijk weer gekaart en het Keezenspel gespeeld.

Donderdag hebben we door het slechte weer weinig ondernomen. 's Avonds zijn we uit eten geweest  bij een Thais restaurant.

Vrijdag gingen we rond half 11 richting Woronga. Martin, Corry, Henk en Anneke gaan elk jaar met de kinderen en kleinkinderen een lang weekend kamperen. Henk en Anneke hadden  voor ons  vieren een huisje gehuurd. Martin,  Corry en alle kinderen kwamen met een caravan. Onderweg reden we een paar keer over onder water gelopen stukken weg. Best eng.

Zaterdag hebben we met z'n allen bij het huisje zitten borrelen en daarna naar een food en wine festival in Woronga. In  Blenheim hebben we dit ook gedaan met Jaco. Hier in Woronga was het echter veel groter.

Zondag. Onze laatste dag. Tijd om de koffers te pakken. Om half  1 brachten Henk, Anneke en hun dochter Corinne ons naar het treinstation. Om 1 uur vertrrok daar een trein naar  Melbourne. Een mooie rit van 4 uur door een prachtig landschap. We zagen ook veel land dat onder water stond. Om 17.00 uur waren we in Melbourne en moesten toen nog met de Sky bus naar het vliegveld. Daar hebben we eerst een biertje en een wijntje genomen. Om 19.00 uur konden we inchecken en door de security. Dat ging allemmal erg vlot. Daarna hadden we alle tijd om een hapje te eten en de mooie winkels te bekijken. Om 21.15 uur moesten we boarden en om 22.45 uur gingen we de lucht in. We zitten in een A 380 een onwijs groot vliegtuig. We zijn straks om 5.45 uur in Dubai. Daar hebben we 3 uur voordat onze laatste vlucht naar Amsterdam vertrekt. Rond 12.30 uur zijn we dan na een prachtige reis weer thuis!

Nog even terug naar Dubai. We landden om 6.00 uur. We hadden tot half 8 om rond te kijken. Wat een onwijs groot vliegveld. Mooie  winkels en alles glimt. Het is ook een stil vliegveld. Er wordt niets omgeroepen en als er muziek is, is het heel zacht. Voor de vertrekhallen moest je  met een lift naar beneden. Daar hebben we even koffie gedronken.

Ons vliegtuig vertrok van B20. Eerst moesten we weer met een lift naar beneden. Maar toen kwamen we bij een trein uit. Bleek dat we met een trein naar vertrekhal B moesten. Zeker wel 5 minuten! Heel bijzonder. We zitten nu weer in een A 380. Nog 4 1/2 uur dan zijn we op Schiphol.

1. Tom en Clazien:
    31 oktober 2022
    Een prachtige reis waar jullie weer met veel plezier op terug kunnen kijken,en leuk dat we jullie zo konden volgen.
  2. Els van Gemeren:
    Welkom thuis!
  3. Wilfried en Annemarie:
    1 november 2022
    Welkom thuis, we hebben genoten van jullie reis. Wat gaat die tijd dan snel !
  4. Wim en Bep in Nieuw Zeeland.:
    1 november 2022
    Het is omgevlogen. Leuke tijd gehad bij Jaco, Sandra en Grace. Door het slechte weer in Australie hebben we weinig ondernomen, maar volop klaverjassen en Keezen is ook leuk.
  5. Gonnie van Hensbergen:
    1 november 2022
    Leuk dat jullie ons van de hele reis hebben laten meegenieten!
    Welkommthuis intussen we zien elkaar dan weer!!
    Grioeten ooknvan Gonnie natuurlijk en tot kijk!
    Henk
  6. Nan en Co:
    1 november 2022
    Fijn dat alles goed gegaan is. Wat een avontuur. Leuk om zo een beetje mee te reizen.
    Welkom thuis.🏠👋