11 november tot en met 17 november.

17 november 2017 - Torquay, Australië

Op zaterdag 11 november werd ik 's ochtends door Anneke verrast met een ontbijtje op bed. Wat een leuke verrassing op mijn verjaardag. In de ochtend reden we naar Warburton. We gingen op de koffie bij Aad en Trudy v.d. Berg. Zij zijn op bezoek bij hun zoon Arjan en schoondochter Holly. Daarna gingen we naar Redwood Forest Hugs, een bos met bomen van wel 65m hoog!  Een hele bijzondere ervaring. Vervolgens reden we naar een park met rhododrendons. Daar waren we snel uitgekekeken omdat de struiken grotendeels al uitgebloeid waren. Tenslotte waren we in een park waar prachtige beelden van aboriginals stonden. Zij zijn gemaakt van klei door William Ricketts, een kunstenaar die bij de aboriginals geleefd heeft en veel om hen gaf.In  de avond zijn we als afsluiting van mijn verjaardag uit eten geweest. Het was prachtig weer, dus we konden mooi buiten zitten. Zondag was een heel warme dag. In de ochtend zijn we even naar een markt gereden om koala's te kopen. (Geen echte hoor!) Daarna lekker gerelaxed en natuurlijk gekaart.Maandag ochtend hebben we rustig aangedaan en in de middag waren we in Kalista. Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt en de kakatoos gevoerd.Dinsdag morgen heb ik de koffers gepakt en daarna gingen Anneke  en ik naar het schooltje van Maya, de kleindochter van Anneke en Henk. Het was grandparents day. Maya heeft ons alles laten zien wat zij daar op school doet: in de zandbak, tekenen, knippen enz. Leuk, het is overal hetzelfde. Om 14.15 uur zijn we richting Torquay gereden naar Corry en Martin. Het was 37 graden! Het was erg druk op de weg dus we waren pas om 16.45 uur op de plaats van bestemming. Henk en Anneke reden na het eten weer naar huis, omdat zij de volgende dag op hun kleinzoon moesten passen. Woensdag waren we met Corry en Martin op de bowling green. Bij ons noemen we het koersbal. De banen zijn buiten met uitzicht op de oceaan. We hebben een paar leuke potten gespeeld. Daarna hebben we een poosje zitten kijken naar de echte professionals met een wijntje en een biertje erbij. Moet kunnen, toch? In de nacht van woensdag op donderdag en in de ochtend heeft het heel veel geregend. In de middag was het gelukkig droog en konden we een lange wandeling maken door de duinen en langs de Esplanada (boulevard). Als beloning namen we bij de bowling een wijntje en een biertje. Haha. ' s  Avonds hebben we zitten Keezen, een onwijs leuk spel. Als we terug zijn gaan we het zeker kopen!. Vandaag zijn we met de auto door de nieuwbouw van Torquay gereden. Er worden heel veel nieuwe wijken gebouwd. Geen rijtjes huizen, maar allemaal apart en verschillend. Daarna At the Heads gezellig wat gedronken met een prachtig uitzicht op de oceaan. Morgen is de laatste dag van onze fantastische reis door Nieuw-Zeeland en Australie. Wat hebben we veel gezien en gedaan! En natuurlijk de heerlijke weken bij Jaco en Sandra! Daar kunnen we weer een poosje op teren. Groetjes van Wim en Bep.

1. Jan:
    17 november 2017
    Weer een leuk verhaal en nog paar aardige foto's. Dat wordt straks thuis nog heel veel vertellen en veel foto's plakken.
    Groeten, Jan
  2. Gonnie van Hensbergen:
    17 november 2017
    Bedankt weer voor jullie mooie verhaal aan het einde van de reis. Wi hebben steeds mee genoten van de reis,.
    We zien mekaar weer gauw en dan horen we het nog eens.
    Bedankt en goeie reis terug.
    Tot kijk en groeten van Gonnie en Henk
  3. Ans van den Brink:
    17 november 2017
    Nou, wereldreizigers, aan alles komt een eind! Maar jullie komen met koffers vol mooie ervaringen weer terug en daar kun je nog heel lang op teren. Een goede thuisreis gewenst en welkom in het vaderland!
  4. Jolanda:
    17 november 2017
    Dank voor de leuke reiservaringen. Heb een hele goede reis terug en kom gauw een borrel drinken!
    Kusjes van Cees en Jolanda