Laatste dagen in Blenheim

20 oktober 2022 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Zondag morgen ging Jaco zijn tennis vriend Koos  een paar uurtjes helpen met verhuizen. Wim en ik zijn met Grace nog even naar de farmers market gegaan.  Het was heel mooi weer, dus drukker dan de vorige week. Er was ook weer live music van een groepje jonge mensen. Zij speelden Ierse muziek. Onder het genot van een ijsje voor Grace en een cappuccino en een long black voor oma en opa heerlijk in het zonnetje zitten genieten.

Om 12.00 uur bracht Sandra Grace naar vrienden (Justin en Denise) en konden wij bij de wijngaard Allan Scott van een heerlijke lunch genieten. Vooraf een platter met o.a. kaas, worst om samen te delen. Daarna voor mij een salade, voor Jaco een steak en Wim en Sandra een salade met zalm. Een mooie locatie en super gezellig!

De dag werd natuurlijk  afgesloten met een potje klaverjassen, hartenjagen en eenendertigen. Jaco en Sandra hebben nu ook het spel Skip-Bo geleerd.

Maandag was onze laatste oppasdag en konden we de hele dag bouwen, schommelen, glijden, boekje lezen enz. Ook nog even een paar wasjes gedraaid.

Dinsdag, onze laatste dag in Blenheim. Grace was naar de gastouder, dus alle tijd om de koffers te pakken. Tussendoor een potje Skip-Bo en klaverjassen met Jaco, die een dagje vrij had genomen. 's Middags met z'n vieren echt de allerlaatste pot zitten klaverjassen. De winnaar is bekend: Jaco won 17 potten, Wim 14, ik 11 en Sandra 10. De allerhoogste pot was van Sandra en mij: 2027!   Wim en Jaco hadden de hoogste roem:410!  Voor Jaco was er een gouden beker. Proficiat!

Om 16.30 uur was het tijd om naar het vliegveld van Blenheim te rijden, ong. een kwartiertje. Na het inchecken hebben we nog even een biertje en wijntje gedronken. En toen was het echt tijd om afscheid te nemen. Dat was een moeilijk moment en werd er een traantje gelaten. Nu ik dit schrijf in het vliegtuig naar Melbourne voel ik weer tranen komen.

Na een korte, maar prachtige  vlucht landden we om 19.05 uur in Auckland. We hadden een prachtig uitzicht over alle wijngaarden en de Marlborough Sounds! Het vliegtuig was de kleinste van Air New Sealand en bood plaats aan 50 personen. Met propellers!

Op het vliegveld van Auckland moesten wij op zoek naar een gele shuttle bus om ons naar het hotel te brengen. We werden van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk hadden we om 20.30 uur de bus! Hij maakte een rondje langs verschillende hotels, wij waren om 21.00 uur in het Auckland Airport Kiwi hotel. Dat was even slikken. Nou ja, het bed was schoon, maar voor de rest niet om aan te raden. Jammer!

Na een goede nachtrust namen we om 10.00 uur de shuttle bus naar het vliegveld van Auckland. We werden bij terminal 1 afgezet. Toen we binnen kwamen stonden we meteen bij de Quantas inchechbalie. Het inchecken was met een beetje hulp zo gepiept. Tijdens de koffie even met Henk geskypt. Ze kijken erg uit naar onze komst. Verder winkeltjes gekeken en aan mijn reislogger gewerkt.

Om 15.40 uur gingen we de lucht in. Straks zullen Martin en Corry op het vliegveld van Melbourne zijn om oms op te halen. Spannend hoor! We hebben er zin in.

Om 17.10 uur waren we geland, maar het duurde ruim een uur voor we de koffers hadden en door de douane waren. Dom van mij, ik had mijn toilettas in mijn handbagage gedaan. Dus mijn deodorant en body lotion van Rituals kon ik inleveren!

Na 2 uur rijden waren we in Torque waar Martin en Corry wonen. Corry had een lekkere salade gemaakt. Natuurlijk volop gekletst en het Keezenspel dat, wij meegenomen hadden, ingewijd. Super gezellig!

1. Els van Gemeren:
    20 oktober 2022
    Ja aan alles komt een eind, maar in dit geval veel te snel. Geniet nog even van de rest
  2. Tom en Clazien:
    20 oktober 2022
    De tijd gaat altijd zo snel voorbij,maar nog veel plezier in Australië.
  3. Jolanda:
    21 oktober 2022
    Ja het is natuurlijk een heel moeilijk moment om weer afscheid te moeten nemen na zo'n heerlijke tijd met elkaar ! Maar nu door naar Australië ! Heel veel plezier daar ! Liefs van ons !
  4. Gonnie van Hensbergen:
    22 oktober 2022
    Leuk weer om die laatste nieuwtjes vanuit de andere kant van de wereld van jullie te horen.
    We wensen jullie nog prettige laatste dagen en die de kids de groeten van ons.
    Tot kijk!!