Torquay

22 oktober 2022 - Torquay, Australië

Donderdag hebben we lekker uitgeslapen. Na een heerlijk ontbijt reden we een deel van de Great Ocean Road. Uiteindelijk kwamen we terecht bij Split Point, waar we een prachtig uitzicht over de oceaan hadden. Terug in Torquay genoten we op een terrasje aan de Esplanada (boulevard) van een wijntje en een biertje.

Vrijdag was het erg mooi weer. De hele ochtend hebben we doorgebracht op de bowling club. Wat de mensen in Austalie bowling noemen, heet bij ons koersbal. In de Duinpan spelen ze koersbal binnen, maar hier liggen heel veel gras en kunstmatige oppervlakten. Het is een heel leuk spel, maar wel moeilijk. Corry en Martin spelen heel vaak en spelen ook competitie. 's Middags hebben we heerlijk in de tuin gezeten. Weer even een boek uitgelezen. Eind van de middag was er "happy hour" op de bowling club.

Nou, dat werden "hours". Heel veel mensen ontmoet die verschillend Engels spreken. De echte Aussies spreken een beetje knauwerig. Anderen hebben een accent en komen uit Oostenrijk, Ierland, Griekenland en natuurlijk Nederland.

De avond werd afgesloten met een paar potten "Keezen". Gewonnen door Martin en Wim.

1. Jaco Van Hensbergen:
    23 oktober 2022
    Leuk! Volgende keer gaan we hier ook bowlen….
    Veel plezier x