1e verslag van onze reis naar Nieuw Zeeland en Australie.

30 september 2017

Dinsdag 26 september is het eindelijk zover. Onze reis naar Nieuw Zeeland en Australie, waar we al zolang naar uitkijken kan beginnen. Om 10 uur halen Mandy, Lisette en Alex ons op. Thuis had ik al ingecheckt en de instapkaarten uitgeprint, dus we hoeven alleen onze koffers nog in te leveren. Dat is zo gebeurd. Met Mandy drinken we nog even koffie. Lisette en Alex hebben daar geen tijd meer voor, want Alex heeft om half 12 een afspraak in het AMC. Eerst door de paspoortcontrole en dan de bagagecontrole. Natuurlijk moet Wim zijn handbagage open. Die man kijkt zijn ogen uit: Wat een pillen! Voor 56 dagen! Om 13.50 uur gaan we eindelijk de lucht in. We vliegen over het Veluwemeer, Berlijn, Gdansk, Moskou en Langzou. We hebben een gezellige buurvrouw waar we veel mee praten, je kunt film kijken (ja Floor ook de Boss Baby!), een spelletje doen, muziek luisteren en natuurlijk eten en drinken. Om 23.00 uur onze tijd krijgen we ontbijt en opeens ben je in Hongkong (6.30 uur). Het is ochtend en je hebt nog geen oog dichtgedaan. De koffers brengen we in een depot. Met de Airport Express en een shuttle bus gaan we naar het hotel, dat op Kowloon ligt. Helaas kunnen we pas om 15.00 uur op onze kamer. Dus eerst maar de stad in naar Victoria Peak, een uitkijkpunt op 552 meter boven de zeespiegel. Heel indrukwekkend! Het is wel ondertussen 33 graden, we plakken aan alle kanten. Daarom zijn we op tijd weer in het hotel om lekker te douchen en een paar uur te slapen. 's Avonds lekker gegeten in een restaurant in Victoria Harbour en daarna een boottocht door de haven. De gebouwen op Kowloon eiland en Hong Kong eiland zijn dan allemaal verlicht. Schitterend om te zien. Na een heerlijk nachtje slapen bezoeken we een markt. Nou wat je daar ziet hou je niet voor mogelijk: kraampjes waar dus met 33 graden vlees en vis wordt verkocht. Geen warenwet te bekennen! Haha. 's Middags gaan we eerst naar het vliegveld om weer in te checken en hebben dan nog tijd genoeg om naar het eiland  Lantau te gaan. Daar  vind je een 34 m hoog bronzen beeld van een boeddha. Het beeld hoort bij het Po Lin klooster. Om er te komen zit je een half uur! in een kabelbaan. Onwijs leuk. Je hebt een prachtig uitzicht. Om 21.50 uur vertrekken we van Hongkong naar Auckland. In het vliegtuig hebben we geen plaats naast elkaar, maar gelukkig wil een jonge man wel ruilen. We gaan nu de nacht in, dus het slapen wil wel lukken. Vooral na zo'n drukke en hete dag. Om 13.00 uur NieuwZeelandse tijd (het is dan bij jullie 2 uur in de nacht) komen we aan in Auckland. Om 14.00 uur moeten we al weer instappen voor de laatste vlucht naar Queenstown. Maar.....er staat een lange rij voor de paspoortcontrole, onze koffers moeten open, we moeten een heel stuk lopen naar een andere terminal, weer bagagecontrole. En de klok tikt lekker door. We hebben het net aan gered! We hebben het bloedheet en de reuzel staat tussen ..........Om 16.15 uur zijn we in Queenstown. Daar halen we de huurauto op. Een Toyota Corolla. Nu zijn we in onze eerste B&B bij Jaap (een Nederlander) en Lee. We hebben een zitkamer met keukenblok, een slaapkamer en een badkamer. Heel leuk. Zo, ik ga stoppen. Totde volgende keer. Groetjes van Wim en Bep.

1. Els van Gemeren:
    30 september 2017
    We zagen jullie vertrekken op fb. Hier geen reuzel maar Hollandse regen tussen je....Zaterdagmiddag excursie in Mijnsheerenland, het dorp van Wim zijn ouders. Mooi dat jullie foto's meesturen dan genieten we een beetje mee! Houd je voor de medicijnen Hollandse tijd aan of wat? Nou genieten van begin tot eind hoor, groetjes
  2. Jan:
    30 september 2017
    Leuk eerste verslag en foto’s! Wacht met spanning op wat volgt. Veel plezier de komende weken.
  3. Tom en Clazien:
    30 september 2017
    Leuk om jullie reis zo te volgen,ben benieuwd naar het vervolg.Geniet van ieder dag.
    Groetjes Tom en Clazien
  4. Jolanda:
    Hallo luitjes,
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Ja het weer hier is wel even wat anders dan bij jullie.
    Geniet maar lekker . Wij blijven jullie volgen!
  5. Lisette:
    30 september 2017
    Hoi opa en oma, de lampjes zijn wel heel cool! Zeker op het hoge gebouwen. En dat boeddha beeld is wel heel hoog hoor!
    Heel veel plezier. Groetjes Roos xxx 😘
  6. Henny en Ineke:
    30 september 2017
    We krijgen al flink de kriebels als we dit lezen. Mooie foto's. Nog vijf weken. We blijven jullie volgen. 😃
  7. Loes Griffioen.:
    1 oktober 2017
    Hoi Bep en Wim een hele leuke en gezellige vakantie. Heel veel plezier, en geniet maar lekker.Tom en Clazien hadden mij bericht. Leuk he, zo zie ik ook wat van jullie. Groetjes Loes.