30 september tot en met 5 oktober.

6 oktober 2017 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Na een goede nachtrust hebben we een mooie rit gemaakt naar Cromwell en via Wanaka weer terug. Zo kon Wim weer wennen aan het links rijden. Het laatste stuk was erg steil en met bochten van 35 graden. Bij elke bocht wordt aangegeven hoeveel graden hij is. Gelukkig hebben we een automaat, anders blijf je schakelen! 's Avonds hebben we in Arrowtown (een oud goudzoekersstadje) Indiaas gegeten. De weg terug naar de  B&B viel niet mee, geen straatverlichting te bekennen. Zondag morgen hebben we een lange wandeling gemaakt langs het Lake Hayes waar de B&B aan ligt. Lekker buiten koffie gedronken en daarna naar Queenstown. Deze stad vonden wij erg toeristisch. Wat erg leuk was, was de Skyline gondola. Hij stijgt 450 m over een lengte van 730 m. Boven heb je een prachtig uitzicht over Lake  Wakatipu (dit meer is maar 77 km lang, 5 km breed en 350 m diep. Haha.). Je ziet ook bungy jumpers, paragliders, mountainbikers die omhoog gaan met de kabelbaan en naar beneden met de fiets en je kunt ook met een rodel afdalen. Heel spannend allemaal. Maandag zijn we naar Te Anau gereden, een rit van 190 km. Heel mooi. 's Avonds op tijd naar bed, want dinsdag moeten we er vroeg uit voor de cruise op de Milford Sound. Het is een rit van 120 km, waar je er hier toch wel 2 uur over doet. We moesten ook nog door een tunnel, nou ja, tunnel. Er was een donker gat door de berg, waarvan je dacht dat het zo in kon storten. Om 10.30 uur vertrok de boot om 2 1/2 uur door de Milford  Sound te varen: steile rotsen, hoge watervallen. Heel indrukwekkend allemaal. Toen we weer terug waren hebben we een uurtje relaxed en daarna in Te Anau een film over de Fjordlanden gezien en gegeten.De B&B was heel modern en had uitzicht op Lake Tenau. De eigenaar was een oud manager van een rugby team. Woensdag zijn we vertrokken naar Owaka, een rit van 250 km. We zien geen hoge bergen meer. Het landschap lijkt op Ierland met onwijs veel schapen. Duizenden! Om bij de B&B te komen moeten we op een gegeven moment de hoofdweg af en dan een grindweg van 7,5 km omhoog de heuvels in. Wij krijgen een cottage met de naam Kahu (een vogelnaam) met een grandioos uitzicht. Alles wat je hoort zijn vogelgeluiden en het gemekker van de lammetjes. Niet te beschrijven zo mooi. Donderdag vertrekken we om 9 uur met Lyndon in de jeep voor een natuurtocht: Nugget point, waar we zeehondjes zagen, Cannibalbay, Parakaunui watervallen, Florence Hill met een prachtig uitzicht over de Pacific,  McLean watervallen. Om bij deze watervallen te komen liepen we 40 minuten door een oerbos: hoge holle bomen, varens, takken en stammen met een dikke laag mos en heel vochtig. Wat een ervaring. 's Avonds had Gill voor ons gekookt: lam. Lekker! We hebben ondertussen al een paar keer met Jaco en Sandra geskyped en gebeld. Je hebt overal Wifi en voor de telefoon hebben we op het vliegveld een simkaart voor hier gekocht.Vandaag zijn we aangekomen in Dunedin, maar daarover vertel ik de volgende keer. Groetjes van Wim en Bep.

1. Henny en Ineke:
    6 oktober 2017
    Wauwww wat een prachtig verslag weer, en die foto's. Kan niet wachten om het met eigen ogen te zien. 😘 liefs Henny en Ineke
  2. Tom en Clazien:
    6 oktober 2017
    Wat er mooi verslag,Jullie hebben al heel wat gezien en beleefd. Mooie foto's erbij ben benieuwd naar de rest van jullie reis.
    Groetjes Tom en Clazien.
  3. Jolanda:
    6 oktober 2017
    Mooi verslag! En wat een prachtige foto's! Morgen is de reünie van je oude schooltje, Bep. Je hoort nog van ons hoe het was.
    Liefs van Cees en Jolanda
  4. Gonnie van Hensbergen:
    6 oktober 2017
    Mooi verhaal en zo te zien gaat alles naar wens. Houen zo!
    Bedankt en we kijken uit naaf het vervolg. Goeie reis verder en groeten ook van Gonnie.
  5. Jan:
    6 oktober 2017
    Al heel veel gezien, en nog heel veel voor de boeg! Ziet er allemaal fantastisch uit. Nog veel plezier en natuurlijk een goede reis. Groeten!!!
  6. Mandy:
    6 oktober 2017
    Jeetje mam en pap, wat beleven jullie n hoop moois! Veel plezier en genieten maar! X
  7. Loes Griffioen.:
    9 oktober 2017
    Hoi Bep en Wim wat een leuk reisverslag. Wat beleven jullie veel mooie en gezellige digen.Fantastisch.Geniet nog maar lekker en veel plezier. Groetjes.