Jaco, Sandra en Grace.

5 oktober 2022 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijk nachtje slapen was het woensdag 28 september. Het werd een rustig dagje na alle drukte. Ontbijten, koffie drinken, met Grace spelen en natuurlijk klaverjassen.

Donderdag gingen we met Jaco en Sandra een huis bekijken. Zij hadden van de eigenaresse van het huis waar ze nu wonen bericht gekregen dat zij het huis wilde verkopen. Dus Jaco en Sandra moesten per 1 december hun huis uit! Het huis dat we gingen bekijken was erg mooi met een grote tuin. Jaco en Sandra wilden het graag huren, maar toen hoorden ze dat er absoluut geen hond in mocht. Dus toen hield het op. Die middag kreeg Sandra een berichtje van hun huisbazin dat ze toch niet ging verkopen en of zij interesse hadden om in het huis te blijven. Het probleem was dus opgelost. Ze blijven lekker zitten waar ze nu zitten: huiskamer, keuken, toilet, 3 slaapkamers, 2 badkamers en een garage waar je via een deur in de gang in kunt komen.

Vrijdag middag gingen we met Sandra en Jaco naar de Wine Studio. In een hal staan vaten wijn opgeslagen van verschillende wijnboeren. Van Jaco stonden er 9 vaten: 4 vaten Pinot noir, Sauvignon 2 barrels, Chenin blanc 1 gewoon vat ( 225 l, 300 flessen), Chenin blanc 1 puncheon (500 l, 666 flessen), Sauvignon late harvest dessert wijn (225 l).

Elke dag worden de vaten gecontroleerd door Sanna uit Zuid Afrika. Wij hebben van elk vat een slokje geproeft en mochten van Jaco met een pipet wijn uit een vat halen. Het was een heel leerzaam middagje.

's Avonds gingen we uit eten bij Gramado's, de eigenaar is een Braziliaan.  Heerlijk gegeten:  Vooraf: Braziliaanse kaas balletjes, inktvis, stoofpotje met rundvlees, champignons en parmezaanse kaas. Hoofdgerecht:  Waganui steak, Pork  Belly, fish of the day en kip met blauwschimmelkaas. En natuurlijk werd de dag afgesloten met een potje klaverjassen.

1. Jolanda:
    5 oktober 2022
    Wat heerlijk dat ze in hun huis kunnen blijven wonen ! Scheelt ook een hoop gedoe ! Ziet er allemaal heel gezellig uit op de foto , geniet ervan ! Xx
  2. Louis:
    5 oktober 2022
    Komen jullie nog terug ? :)
    Mooie verhalen !

Groeten,
    Marga en Louis
  3. Henny en Ineke:
    5 oktober 2022
    Leuk om al die verhalen te lezen.Kunnen wij ook een beetje meegenieten. Wat ziet dat er gezellig uit. Niet te veel eten hoor!!!
  4. Els van Gemeren:
    5 oktober 2022
    Smaakvol voorraadje, dat was een klein feestje daar. groet van Wim en Els
  5. Gonnie van Hensbergen:
    7 oktober 2022
    Mooi berichtje daar uit het verre zuiden van wereld, ik kreeg er tegelijk dorst en honger van! Veel plezier nog daar met z’n allen en doe iedereen de groeten daar van het verre Hillegom!
  6. Wilfried en Annemarie:
    8 oktober 2022