13 oktober tot en met 19oktober.

20 oktober 2017 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Na ons verblijf in St. Arnaud waren we klaar voor de laatste 100 km naar Jaco en Sandra. Omdat het vrijdag middag bij het Lake Rotoiti niet zo mooi weer was, reden we zaterdag morgen er nog een keer heen. Prachtig! Om 11.00 uur waren we in Blenheim. De kaarten lagen al klaar! Maar eerst lekker koffie en soep met broodjes. Daarna natuurlijk een potje gekaart en alle kadootjes gegeven. 's Avonds gegeten in de Bamboo Garden: Chinees, Thais, Indiaas. Jaco en Sandra hebben een erg leuk huisje: zitkamer met houtkachel, keuken met eethoek, 3 slaapkamers en badkamer. Voor een veranda, waar je lekker kunt zitten. En rondom tuin, zodat je de hele dag in de zon kan zitten. We voelen ons helemaal thuis, het lijkt wel of we elkaar gisteren pas nog gezien hebben! En dan is natuurlijk Thibault er: wat een lieve hond. Hij ligt de hele dag lekker buiten en als het te heet wordt komt hij binnen liggen. Af en toe wil hij even spelen, dan komt hij met een bal of een touw om te trekken. Blaffen doet hij bijna niet, alleen als er geknuffeld wordt. Hij is echt jaloers! Haha. Zondag morgen zijn we eerst naar een Farmers markt geweest waar plaatselijke produkten verkocht worden: kaas, honing, plantjes. Daarna een mooie rit gemaakt via Havelock naar Picton. In Picton komt de ferry uit Wellington (Noorder eiland) aan. Heerlijk geluncht op een terrasje. Maandag hebben we het lekker rustig aangedaan. Nou ja, rustig. Jaco heeft het gras gemaaid en Wim deed de graskantjes. Ja, het moet niet gekker worden! Angela, de vriendin van Lorenzo, past op het huis van een collega: 2 honden, 3 paarden, 2 koeien, 7 schapen en katten! 's Avonds daar een barbecue gehad in de Wairau Valley. Dinsdag hebben we een prachtige rit gemaakt door de Marlborough Sounds. Het is allemaal zo mooi, gelukkig heel veel foto's gemaakt. Maar die kunnen niet weergeven hoe mooi het in werkelijkheid is. Woensdag morgen  hebben Jaco, Wim, Lorenzo en Sander (ook een Nederlander) voetbal zitten kijken: Feyenoord tegen Oekraine om 7.45 uur!  Aan het eind van de ochtend reden we naar Wither Hills, het wijnbedrijf waar Sandra werkt. Eerst hebben we heerlijk geluncht en daarna heeft Sandra het hele bedrijf laten zien: de wijnkelder, alle ruimtes waar presentaties worden gehouden, de toren en de tanks.  Buiten werden er 2 vervangen. Die waren met de aardbeving stuk gegaan: 200.000 liter  wijn verloren gegaan. De wijngaard beslaat een oppervlakte van 400 ha! Het is waanzinnig! Donderdag hebben we lekker relaxed: een beetje in de tuin gewerkt, gelezen en natuurlijk gekaart. We doen elke dag 3 hekkies, een potje hartenjagen en 31en. We hebben elke dag prachtig weer, dus we zijn bijna de hele dag buiten. We hebben al een lekker kleurtje. Tot de volgende keer. Groetjes en een poot van Thibault.

1. Jan:
    20 oktober 2017
    Ook daar in de buurt is dus nog veel te zien. Wat een mooie foto’s! Nog anderhalve week om te genieten op Zuid, en natuurlijk uit te rusten. Veel plezier nog!
  2. Tom en Clazien:
    Hoi Bep en Wim
    Wat een mooi verslag weer, met prachtige foto's. We mogen zo mooi mee genieten van jullie reis.Nog veel plezier!!!
    Groetjes Tom en Clazien.
  3. Nan en Co:
    20 oktober 2017
    Het is hartstikke mooi om zo een beetje met jullie mee te reizen.
    we kijken uit naar de volgende avonturen.
    Heel veel plezier bij Jaco en Sandra.
    Hartelijke groeten Nan en Co.
  4. Els van Gemeren:
    20 oktober 2017
    Wat een prachtige foto's. Jullie passen meteen in de maat bij Jaco en Sandra hoor. Straks moeten ze jullie nog wegslaan (smile). Wij hebben een Indian summer gehad, maar vandaag vrijdag is het gaan regenen en waaien, dus herfst. Overal bladeren. Hartelijke groet Wim en Els
  5. Jos en Joke:
    20 oktober 2017
    Wauw Bep en Wim, wat een mooie en vooral gave verhalen en foto impressies van jullie reis ! Dat is echt genieten....., nog heel erg veel plezier. Lieve groetjes en een dikke knuffel, ook voor Jaco en Sandra. Xxx Jos en Joke.
  6. Jolanda:
    30 oktober 2017
    Hoi hoi
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! En dan die prachtige foto's. We zijn wel een beetje jaloers op dat mooie weer daar. En wat hebben jullie het heerlijk. Geniet er maar lekker van en doe vooral de lieve groetjes aan Jaco en Sandra. Xxxxx