20 oktober tot en met 29 oktober.

29 oktober 2017 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Op deze dag is het weer prachtig weer en kunnen we buiten koffie drinken en een potje kaarten. Daarna hebben we een prachtige rit gemaakt naar Monkey Bay met mooie rotsen en naar Whites Bay. (deze baaien liggen ten noord-oosten van Blenheim). Op de terugweg hadden we bij  Rarangi een fantastisch uitzicht op een wijngaard van 160 ha. Deze wijngaard hoort bij Wither Hills, het wijnhuis waar Sandra werkt. Aa het eind van de middag hebben we een wijntje gedronken bij Scotch, een wijnbar waar Lorenzo werkt. Zaterdag 21 oktober moesten we vroeg uit de veren, omdat we een dagje naar Nelson gingen, een rit van ruim 2 uur.  Er was daar een leuke markt en hebben we wat gewinkeld. Bij het wijnhuis Waimea, voorbij Nelson richting Richmond, hebben we geluncht. Het restaurant was vorig jaar afgebrand en we zaten nu in een kas te vergeliken met de kas van Hans Meskers. Op de terugweg zijn we gestopt bij de Pelorus Bridge. Voor degenen die de film de Hobbit kennen, daar zijn opnamen gemaakt waar de dwarfs in wijnvaten door het water gaan. Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we 'middags een kijkje gaan nemen bij Eradus. Het huis waar Jaco en Sandra gewoond hebben staat nu leeg, maar straks komen de seizoenswerkers er weer in. Het is erg achteruit gegaan. Zonde hoor! Daarna zijn we nog naar Ward gereden, een strand met hoge krijtrotsen. Maandag en dinsdag hebben we rustig aangedaan. Gewoon lekker met elkaar, kletsen, koffie drinken, kaarten. Woensdag moesten Jaco en Sandra weer aan het werk. Om 7 uur hebben wij Jaco naar de wijngaard gebracht, omdat hij geen vervoer had. Sandra ging op de fiets, zo' 25 minuten fietsen. Wim heeft voorhet eten gezorgd: er stond hutspot met een bal gehakt op het menu. Lekker! Ik heb wat in huis gerommeld en 's middags zijn we naar het centrum van Blenheim gelopen, zo'n 10 minuten. Leuke plaats! Om half 6 moesten we Jaco weer ophalen. Je moet dan door de Weld Pass, 7 km omhoog en omlaag en heel veel bochten. Hoe meer je deze weg rijdt, hoe makkelijker het gaat. Donderdag hadden we Jaco weer weggebracht. Later in de ochtend zijn we koffie gaan drinken bij Har en Sophie Eradus, de ouders van Jaco' werkgever. Sophie heet zelf Oostdam en komt uit Noordwijkerhout. Dus ze had met Wim genoeg te kletsen. In de middag wat boodschappen gedaan en zitten lezen in de tuin. Het blijft maar mooi weer. Vrijdag  hoefden we Jaco niet meer weg te brengen. Hij had nu zelf vervoer. Thibault gaat elke dag met Jaco mee naar de wijngaard. 's Avonds is hij helemaal aan zijn eindje. Na zijn eten kruipt hij in zijn mand  en hoor je hem de hele avond niet meer.Wij zijn 's middags naar Picton gereden, een hele leuke plaats. Hier vandaan vertrekt de ferry naar Wellington op het Noorder eiland. Op de terugweg hebben we even bij Sandra wat gedronken. Zaterdag zijn we bij Jaco op de wijngaard gaan kijken en daarna in de omgeving een rit gemaakt langs onnoemelijk veel wijngaarden. Als afsluiting van ons verblijf bij Jaco en Sandra hebben we vandaag gelucht bij de wijngaard Saint Clair. We zaten heerlijk buiten tssen de wijnranken en met uitzicht op de wijngaard. We hadden eerst een platter met zalm, Kaikoura geitenkaas, olijven, pate, salami, geroosterd varkensfilet, green lipped mosselen, druiven, brood. Het is hier heel gewoon dat je dit met elkaar deelt. Daarna kregen we sucade vlees van het rund, lamsvlees, eendenborst en kokkels in witte wijn. Ook deze gerechten kon je met elkaar delen.Als nagerecht kregen we een chocolade  taartje en ijs op basis van 3 verschillende soorten wijnen. Het was onwijs lekker en gezellig. En dan is het nu tijd om de koffers te gaan pakken. Morgen om 11.25 uur vliegen we van Blenheim naar Auckland. Wat zijn die 2 weken omgevlogen! Jammer dat het voorbij is, maar het is goed zo. We hebben erg genoten van Jaco, Sandra en Thibault! Tot de volgende keer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan:
    29 oktober 2017
    Het zuidereiland is, aan je verslagen en foto’s te zien, een groot succes geworden. Jullie hoofddoel is (bijna) achter de rug. Ik hoop dat jullie ook nog een leuke tijd tegemoet gaan op het Noordereiland en in Australië
  2. Tom en Clazien:
    29 oktober 2017
    In jullie verslagen lezen we hoe jullie tot nog hebben genoten,zo leuk om dat allemaal op deze manier mee te
    maken .Wat hebben jullie al veel gezien en er volgt natuurlijk nog veel meer.We kijken uit naar het volgende verslag. Een heel goede reis verder en groetjes van ons.
  3. Gonnie en Henk:
    29 oktober 2017
    Bedankt weer voor het mooie verhaal; we weten zo langzamerhand heel veel van NZ. Nog de beste wensen voor de rest van jullie reis en doe de hele familsie de grieten van ons uit Hillegom.
  4. Els van Gemeren:
    29 oktober 2017
    Wat zien de kinderen er goed uit en wat een heerlijke reis maken jullie. Afscheid nemen is niet leuk, maar uitkijken naar een weerzien des te leuker. Goeie reis verder, het stormt hier op het ogenblik en we komen om in de herfstbladeren, groeten van Wim en Els
  5. Annelyke van Hensbergen:
    29 oktober 2017
    Weer een heel mooi verslag. Wensen jullie nog een paar hele mooie weken. Groetjes uit Dordrecht
  6. Jos en Joke:
    29 oktober 2017
    Weer een gaaf verslag. Het is wel duidelijk dat jullie erggggg genieten. Nog een heel mooi vervolg van jullie reis, wij zien jullie belevenissen weer graag tegemoet.
    Liefs,
    Jos en Joke
  7. Lisette:
    29 oktober 2017
    Wat jammer dat het bezoek aan Jaco en Sandra er alweer op zit! Lang naar uitgekeken, nu weer tijd voor een afscheid... zo te lezen hebben jullie volop genoten! Mooie herinneringen! Nu op naar het Noorder Eiland. We kijken uit naar het volgende verslag!
    Ik mis nog wel een heel belangrijk detail in het verslag; wie heeft er gewonnen met Klaverjassen?! 😚
  8. Mandy:
    31 oktober 2017
    Mooie woorden weer Mam! Op naar de laatste NZ-etappe. Geniet er maar van!
    Ps wij zijn begonnen met aftellen... 😉
  9. Ans van den Brink:
    2 november 2017
    Fijn, dat ik nu ook op de lijst sta. Ik heb genoten van jullie verhalen!
    Nog een heel goede tijd toegewenst.