Auckland

29 september 2022 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Na een goede nachtrust zijn we in buurt  van het hotel gaan ontbijten. In het hotel was het ontbijt namelijk al achter de rug. Het restaurant was  recht tegenover de ingang van de Sky Tower. Deze toren is het herkenningspunt van Auckland. Het heeft 2 jaar en 9 maanden geduurd om deze toren te bouwen. De toren werd in 1997 geopend. Met de lift waren we in een paar tellen 182 m hoog. Vandaar hadden we rondom een prachtig uitzicht over de stad. Na de koffie gingen we met de lift naar de 328 m.

In de loop van  de middag zijn we weer naar de haven gegaan.  Eerst door de grote winkelstraten met prachtige etalages gelopen en op een terrasje gezeten met een biertje en een wijntje.

Naast de Sky Tower is een prachtig hotel gebouwd. In het hotel was naast het casino een hamburger restaurant waar we een hapje gingen eten. We moesten wel even wachten omdat alle tafeltjes bezet waren. We werden naar een tafeltje gebracht waarop het cijfer 36 en een QR code stonden.

Deze code moest je met je mobiel scannen. Dan kon je met je mobiel je eten en je drinken bestellen en tot slot betalen. Het eten werd hier niet rondgebracht door personeel, maar door een  robot ! Heel bijzonder.

In de avond gingen we weer op tijd duiken, want maandag ochtend zou om kwart voor 6 de wekker weer gaan.

1. Jolanda:
    29 september 2022
    En dan nu zeker de laatste etappe van jullie heenreis !
  2. Els van Gemeren:
    29 september 2022
    wat bijzonder een robot als bediening. daar oeten we hier ook naartoe wegens gebrek aan personeel
  3. Tom en Clazien:
    30 september 2022
    Weer een hele belevenis,nu op naarBlenheim.