Onze reis naar Nieuw-Zeeland

28 september 2022 - Blenheim, Verenigd Koninkrijk

Na een paar overvolle dagen eindelijk tijd om iets te schrijven over onze reis naar Nieuw- Zeeland.

Donderdag 22 september is het eindelijk zover.  Na 2 jaar wachten kunnen we eindelijk naar Nieuw-Zeeland en zien we na 3 jaar Jaco en Sandra weer. En wat erg belangrijk is: Eindelijk  Grace in het echt zien en lekker knuffelen. In de ochtend was Wim nog even naar de club voor een potje biljart en kon ik de koffers pakken. Alles lag al klaar, dus dat was snel gebeurd. Beide koffers 17 kilo, dus ruim onder de toegestane 25 kilo. In de middag lekker zitten lezen. Om 17.00 uur stonden Lisette en Roos voor de deur om ons weg te brengen. Om 17.30 uur waren we bij hal 3 waar  Lisette ons afzette. Thuis had ik al ingecheckt, maar we moesten nog wel in de rij voor onze instapkaart. Om 19.30 uur waren we eindelijk aan de beurt en hadden   toen al aardige st....poten! De security was aardig geregeld en waren we met een half uur door heen. Daarna nog even door de douane. Om 21.00 uur begon het boarden. We zouden om  21.50 uur de lucht ingaan, maar dat  werd 22.30 uur.

Het werd een kort nachtje, want om 5  uur zagen we de zon alweer opkomen. Om 6.45 uur landden we op Dubai. ( 2 uur tijdsverschil met Nederland). Een heel indrukwekkend en groot  vliegveld. Gelukkig bleven wij in hal 3. Als je niet wilde lopen kon je zo in een karretje stappen en brachten ze je naar de gate. Op Schiphol moet je wat mankeren als je gebruik wilt  maken van zo'n karretje.

Onze volgende vlucht was naar Auckland met een tussenlanding op Kuala Lumpur, 7 1/2 uur. (4 uur tijdsverchil met Nederland).We zouden daar 1 uur wachten, maar dat werd 2 uur. De bemanning werd gewisseld, tanken, nieuwe proviand werd aangeleverd, er was een schoonmaakploeg en alle handbagage werd gecontoleerd.

De laatste vlucht naar Auckland duurde 10 uur! Door het slaaptabletje heb ik even kunnen slapen. Wim had er minder moeite mee. De Emiraten is een goede maatschappij, maar wij vonden dat je teveel eten kreeg. Op de vlucht van Dubai naar Auckland 4 maaltijden!

Om 11.00 uur landden we op Auckland. (zaterdag!)

De koffers hadden we al snel te pakken (fijn dat ze meegekomen waren!) en toen op naar de douane. In het vliegtuig moet je al een formulier invullen en aangeven of je iets invoert. Wij hadden 2 rookworsten meegenomen, maar die werden toch ingenomen. Varkensvlees is verboden, dus pech Jaco.

Een taxi bracht ons naar ons hotel. De 4 sterren titel was het zeker niet waard, maar voor 2 nachtjes was het voldoende. Een pluspunt was dat het hotel 5 minuten lopen van de haven was. Daar kijk je je ogen uit, overal terrasjes en  volop vertier. Daaar hebben we met een biertje en wijntje geproost op onze reis. 🥂

Wat ook heel grappig was en we nog nooit gezien hadden: Overal zie je elektrische steppen staan. Met je telefoon kun je een QR code op het stuur scannen. Dan kun je gaan rijden tot de plek waar je moet zijn. Daar scan je weer de code en wordt automatisch een bedrag afgeschreven. De step laat je dan weer staan.

In de avond zijn we vroeg een hapje gaan eten en om half 8  vielen onze luiken dicht.

1. Henny en Ineke:
    28 september 2022
    Ha wat leuk om van jullie te horen. Mooi dat de reis goed verlopen is. Nu heerlijk genieten!!❤️
  2. Tom en Clazien:
    28 september 2022
    Leuk om jullie weer te volgen.Fijn dat de reis goed is verlopen en nu volop genieten.
    Groetjes Tom en Clazien 😘
  3. Els van Gemeren:
    28 september 2022
    Ik dacht vanmorgen oh gelukkig zijn ze op de plaats van bestemming aangekomen. Dat moet heerlijk zijn. Nu genieten maar
  4. Jolanda:
    28 september 2022
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn ! En nu komt er als ik het goed onthouden heb nog een mooie treinreis . En dan eindelijk Jaco en Sandra weer zien , en niet te vergeten Grace in jullie armen te sluiten . Geniet ervan en geef ze een knuffel van ons ! XX
  5. Anneke Hulsbosch:
    30 september 2022
    Mooi te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, Groeten aan Jaco en Sandra en een fijne tijd met de kleinkinderen en met elkaar. Piet en Anneke.