Nothern Explorer

1 oktober 2022 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Maandag liep de wekker om kwart voor 6 af. Na een douche alle spullen verzameld want om 7 uur stond de taxi klaar. De taxi bracht ons naar het Auckland Strand Station, waar de trein zou vertrekken. Een rit van Auckland naar Wellington van 645 km!

Het was echt een lange trein: na de locomotief een open coupe, 2 coupe's, een restauratie, 2 coupe's en een coupe voor de bagage.

Wij hadden een plaats in  coupe A, plaats 8A en 8B. Helaas kwam er in onze coupe een grote, zeer luidruchtige  groep Amerikanen: keihard praten en lachen.

Aan het plafond hingen beeldschermen. Als er uitleg werd gegeven over het landschap kwam er een bericht in het geel dat er binnen 1 minuut commentaar kwam. Daarna een bericht in het groen en kon je met je koptelefoon naar de uitleg over de streek  luisteren: een gevarieerd landschap,  een  veeteeltgebied, een vulkanisch gebied, Nationaal Park, het Manawatu gebied met heel veel viaducten, langs  de kust van de Abel Tasman zee naar Wellington.

We hadden een prachtig uitzicht door de panorama ramen en in de open coupe. De meeste mensen bleven daar maar heel kort, omdat het door de wind heel koud was.

Ondertussen konden we in de restauratie wagen geregeld koffie, een sandwich o.i.d halen. In de middag hebben we daar een warme maaltijd genomen.

Om  18.25 uur  was de trein in Wellington. Nadat we onze koffers opgehaald hadden  bracht een taxi ons naar het Travelodge hotel, waar we een prachtige kamer hadden met uitzicht op de haven. 20e etage!

Na een vermoeiende dag zochten we vroeg ons bed op, want de volgende dag moeten  we om 7.17 uur inchecken voor de ferry!

1. Wilfried en Annemarie:
    1 oktober 2022
    Wat een top idee om met de trein te gaan naar Wellington, inmiddels gezien op fb dat jullie aangekomen zijn in Blenheim, doe ze de groetjes van ons en maak er een awesome time van met elkaar 🥳😉😊
  2. Anneke Hulsbosch:
    1 oktober 2022